050-507-2742

הגעת לפתע ל-36 נקודות..והאם יש מה לעשות?

זה קורה חדשות לבקרים, ולא רק לרצדביסטים..וזה יכול לקרות לכל אחד מאיתנו…ביום בהיר אחד אתה מקבל הודעה ממשרד הרישוי שמודיעה לך שצברת 36 נקודות ומעלה ועליך להפקיד את רישיונך ל-3 חודשים..עד לא מכבר גם נדרשת לעשות מבחן עיוני, אך בזכות הקורונה שונתה התקנה וכיום, פרסום ברשומות מיום 31.3.20 משנה את נוסחה של התקנה ואומר: "נהג שלחובתו רשומות 36 נקודות תקפות או יותר, ייפסל מלהחזיק ברישיון נהיגה למשך 3 חודשים, ורשות הרישוי תחדש את רישיונו בתום התקופה שבה פסול רישיונו לפי תקנת משנה זו"…

אז נפטרנו מחובת תיאוריה אך מה עושים עם השלילה???

ובכלל איך זה יכול להיות? אתה נהג זהיר, מעולם לא צברת נקודות ופתאום השמים נפלו עליך, לא די שצברת נקודות אתה בבת אחת צברת כמות כזו של נקודות שמכניסה אותך למועדון העבריינים המועדים של משרד התחבורה, ואתה נדרש לאמצעי תיקון שונים הכוללים קורס בסיסי בנהיגה, קורס ייעודי…ורחמנא ליצלן גם שלילה למשך 3 חודשים.

אז איך זה קורה???

ובכן, שיטת הניקוד של משרד הרישוי מנקדת כל עבירה בניקוד מסויים, לפי חומרתה כמובן, החל מ-2 נקודות ועד 10!! 

כשאתה עובר עבירה ,אוטומטית, נוסף לכל עונש אחר , נצברות לך נקודות. כמי ששירתה 27 שנים כעורכת דין במשטרת ישראל, אני נשאלת רבות כלום יש מה לעשות בעניין הנקודות.התשובה לצערי היא שאין אפשרות להיפטר מהנקודות או להפחיתן אלא אם בקשת להישפט וזוכית, או שכתב האישום נמחק, או שהגעת להסדר עם התביעה על סעיף אישום קל יותר עם ניקוד מופחת או במקרה הכי טוב, ללא ניקוד כלל.

אך מה קורה אם צולמת במצלמה, הידועה בכינויה א3…וכלל לא קיבלת את הדו"ח במועד? וזה הנושא שלשמו התכנסנו היום.

ומקרה שהיה כך היה. אביב,(שם בדוי), נעצר לבדיקה על ידי שוטר שגילה לו שתוקף רישיונו פג לפני מספר חודשים, אך גרוע מכך הוא מודיע לו שרשומים לחובתו 4!! דו"חות מצלמה מ-2017…והם כמובן צוברים קנסות פיגורים רבים. הוא ממליץ לו בחום לפנות למשרד הרישוי להסדיר רישיונו.במשרד הרישוי הוא מגלה שמדובר ב-4 דו"חות מצלמה מ-2017 (עבירות מהירות), שכלל לא ידע על קיומם, הואיל ומעולם לא הגיעה אליו הודעת קנס כלשהיא.הוא גם כבר נדרש לשני קורסים, בסיסי וייעודי כתנאי לחידוש רישיונו….נסער ביותר הוא פונה למרכז לגביית קנסות שמודיע לו שעליו לשלמם מיידית שכן הם צוברים ריביות פיגורים, ויינקטו נגדו אמצעי גבייה חמורים אם לא יישלמם מייד! מדובר ברכב משפחתי שגם אשתו נוהגת בו..וכנראה היא זו שביצעה העבירות, כי היא נהגת השודים ביניהם, הוא נוהג בד"כ במתינות, לא ממהר לשום מקום….אבל מה לעשות ומודיעים לו חגיגית כי זה מכבר חלף עבר המועד להסבת הדו"חות על שמה הואיל וניתן לעשות הסבה בתוך 90 יום מיום קבלת הדו"ח לביתך. בלית ברירה, הוא משלם את הדו"חות במוקד הגבייה הטלפוני .כמו כן הוא מקבל חצי שנה ארכה להפקדת רישיונו, שבמהלכה הוא נדרש לעשות את שני הקורסים האמורים. הוא נרשם לשני הקורסים, מצליח לעשות את הקורס הבסיסי אך מפאת קורונה לא ניתן לעשות קורסים כלל והמועד לקורס ייעודי נדחה. שמח וטוב לב הוא מגיע למשרד הרישוי  לקבל ארכה נוספת אך אז מתחוור לו שצבר גם את נקודות הדו"ח החדש שנרשם לו על ידי השוטר ..זוכרים??(כך התחיל הסיפור שלנו).. בגין נהיגה ללא רישיון תקף- 8 נקודות, וסך הכל צבר מעל 36 נקודות והוא ייאלץ להפקיד רישיונו ל-3 חודשים.

אבל וחפוי ראש הוא מגיע למשרדי…

כשבחנתי איתו את הסיטואציה אליה נקלע, וכמותו רבים וטובים, הסתבר כי במקרים רבים דבר דואר, כגון דו"ח תנועה, לא מגיעה אליך כלל, אך התביעה עשויה להחזיק בידה אישור מסירה "לא נדרש" שמשמעותו הלכאורית היא שניסו להמציא לך את דבר הדואר אך לא היית בביתך ולא דרשת אותו מהדואר.ואתה יודע שתמיד אתה לוקח דואר רשום..אז איך נקלעים למצב הזה?

זוהי אחת מנפלאותיו של דואר ישראל, ואם כתובתך מעדכנת במשרד הפנים, סביר להניח שקרתה תקלה ואכן הדואר לא נמסר לך כראוי.וניתן להוכיח זאת ולבקש מבית המשפט לפתוח שעריו בפני הנהג שלנו, ולבקש להישפט או להסב הדו"ח לאחר/ת, ובית המשפט ייעתר.

אל ייאוש..במקרים רבים יש מה לעשות.נכון זה כרוך בטרחה רבה, עוגמת נפש, ושכר טירחה אך האלטרנטיבה של הפקדת הרישיון ל-3 חודשים היא הרת אסון עבור רבים וטובים והידיעה שניתן לבטל את רוע הגזירה שווה זהב.

כמו בכל דבר, כל מקרה נבחן לגופו בקפידה, וזאת כיוון שבתי המשפט לא אוהבים לתת ארכה להישפט בקלות, אך כאמור בסיטואציה מתאימה המלחמה שווה. 

אז כל מה שצריך זה עורך דין מומחה לתעבורה שיידע לאבחן את הסיכויים במקרה הספציפי שלך, ולצאת לקרב במקרה הנכון…ולנצח.

והחיוך המתוק של הלקוח שרישיונו חוזר אליו שווה הכל.

 

אני כאן בשבילכם, עו"ד אורית כהן, עורכת דין מזה 33 שנים 27 מתוכם במשטרת ישראל.בעלת תואר ראשון ושני של אוניברסיטת תל אביב ו-NORTHWESTERN  שיקגו.

מנהלת משרד בוטיק המתמחה בכל עבירות התעבורה.רושמת מדי יום הישגים נדירים בכל הקשור להארכות מועד להישפט בעבירות מצלמה א3, וכן בתאונות דרכים, מלווה הלקוח מיד עם קרות התאונה(לא עלינו),טרם מסירת גרסה למשטרה. מגיעה להסדרים מעולים בעבירות שכרות, מהירות בזכות הידע הרב שרכשה במהלך שנות עבודה רבות, ובזכות יחסיה הטובים עם התביעה ובית המשפט.

צור קשר

מאמרים

פרטים נוספים

נייד: 050-5072742

אימייל: orit@theofficelaws.com

נחלת יצחק 8, תל אביב (לחץ עליי כדי לכוון עם הוויז)